Pagina's

zaterdag 5 december 2015

Hoe berg ik e.e.a. op?


Hoi, hoi, lieve blogdinnen,

Hebben jullie vorige week de tips van Anja gezien?
Naar aanleiding van die blogpost lieten een aantal dames
(op Facebook) weten dat zij ook graag zagen hoe e.e.a.
op te bergen. Vandaag wil ik jullie, net als op
het Crealies blog, laten zien hoe ik de Crealies stansen,
Masks & More en stempels opberg.

Op de allereerste foto zie je Crea-Nest-Lies XXL no. 31.
De witte verticale "streep" is een beschadiging van
de verpakking. De zwarte horizontale "strepen" zijn
magneet-stroken, waarop de stansen zijn "geplakt".
Voor de foto heb ik de plastic verpakking weggelaten.

Soms is het originele rode papier, na het verwijderen van
de stansen, dusdanig beschadigd en niet meer bruikbaar.
Ik gebruik dan een stuk stevig karton, voorzie het karton
van magneet-stroken, schrijf de naam van de stansset
en het aantal stansen per set op het karton en
verpak e.e.a. in een stevig plastic hoesje.
Op bovenstaande foto zien jullie de

De Masks & More, de plastic stencils, bewaar ik
allemaal bij elkaar in een plastic hoes. De nummers van
de Masks & More heb ik rechtsboven in de hoek
genoteerd, zodat ik e.e.a. snel kan terugvinden.

De Bits & Pieces heb ik op een plastic hoes geplakt.
In de hoes zit een print (het spiegelbeeld van de stempels)
met daarop het nummer en de naam van de stempel.
Zo kan ik zien of alle stempels op hun plek zitten.

Terwijl ik de Bits & Pieces op een plastic hoes bewaar,
bewaar ik de Modern Patchwork stansen, op
een magneetvel, juist in een plastic hoes.
Achter dat magneetvel zit de werkwijze en
kopie van de corresponderende download en een sjabloon
dat ik steeds opnieuw kan gebruiken om alle kleinere
gestanste onderdelen netjes op te kunnen plakken.
De Crealies Create A Box stansen (niet op een foto gezet)
bewaar ik ook in deze "map".

In deze 3-rings "map" zitten dus, naast acrylblokken
en de stempelliniaal, de Crealies Create A Box stansen,
de Bits & Pieces en de Modern Patchwork stansen.
Na het sluiten van de ritssluiting kan ik deze "map"
makkelijk meenemen of rechtop zetten terwijl alle stansen
en stempels netjes op hun plek blijven zitten.

Hierboven zien jullie een hele dunne plastic hoes, met
daarin een stevig stuk karton, een A4-magneetvel en
printerpapier met de nummers en
de "namen" van de Tekststansen.
De Tekststansen zitten niet in maar op de plastic hoes.

De Downloads van de Crealies Create A Card stansen
heb ik geplastificeerd en zo kan ik de downloads
keer op keer op keer gebruiken.
Samen met de werkbeschrijving zitten deze stansen
in een plastic hoes in een 4-rings ringband.

De kleinere stansen, zoals de Sets of 3 stansen,
de Decorette stansen, de Crea-Nest-Lies Small, enz., enz.,
zitten in kleine plastic zakjes, sommige stansen
in gripzakjes, die op hun beurt, per serie, in een
grotere plastic zak zitten en deze dan allemaal in 1 doos.

Een eenvoudig wit bureau, dat in de woonkamer staat,
is mijn "werkplek". Ik knutsel echter aan de eettafel.

Dit is vandaag mijn bijdrage.....een kijkje in mijn "kamer".
Mag ik ook een kijkje komen nemen in jullie "kamer"?
Ik ben nieuwsgierig en lees jullie reacties dan ook graag.

Graag wens ik iedereen een heel fijn weekend toe.

Liefs Wilma

PS Vanwege een aantal vragen over de 3-rings map:
De 3-rings map heb ik gekocht in Heesch bij
Creatief Centrum Heesch.
In deze map zitten 10 hoezen inclusief magneetvellen.
Deze hoezen zijn ook nog los te bestellen.
Wil jij ook zo'n 3-rings map bestellen.....neem dan
contact op met Creatief Centrum Heesch.

6 opmerkingen:

  1. super leuk dat je dit zo allemaal opbergt zo hou je wel overzicht groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er goed uit die map is ook te koop bij de boekenvoordeel voor 20 € Gr jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat ziet dat er overzichtelijk uit zeg., knap hoor dat je daar zo allemaal kan doen...

    groetjes manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm mijn werkkamer is geloof ik niet echt toonbaar. Vanmiddag weer lekker bezig geweest, maar het ziet er nu wel uit of er een ontploffing is geweest.
    Ik berg een aantal grote stansen op op een magnetisch bord waarop van die grote magneetvellen zitten. Kleintjes zitten in een map.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi opberg systeem heb jij Ik zal maar niet mijn kamer laten zien ,want dan schrik je.
    Ik heb al 100X opgeruimd,maar het is zo weer een rommeltje.
    En als ik opgeruimd heb ,dan kan ik mijn spullen niet terug vinden.Ach ja,zo hebben we allemaal wel wat hé.

    Groet WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie opberg systemen heb je, lekker overzichtelijk. De opbergmap voor de grote mallen is wel een goed idee, dus ik denk maar een keer naar Hesch (we offeren ons wel weer op :-))
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.